Polscy producenci twórcami wysokiej jakości żywności

Certyfikacje produktów spożywczych odbywają się już od 2011 roku. Od tego czasu, cztery razy w roku, Loża Ekspertów przyznaje punkty zgłoszonym do oceny wyrobom spożywczym polskich producentów żywności. Nie inaczej stało się podczas XXXII audytu produktów spożywczych, organizowanego w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Tego dnia jury programu oceniło ponad 170 specjałów rodzimych wytwórców. 

 

Już od początku działania programu „Doceń polskie” żywność prezentowała wysoką klasę ale tak wyrównanego poziomu jak w trakcie tej atestacji nie było dawno. Zmieniają się oczekiwania rynku, mody i technologie produkcji, a rodzime artykuły spożywcze są niezmiennie wysokiej jakości! - tłumaczył po zakończeniu certyfikacji „Doceń polskie”, przewodniczący Loży Ekspertów, Mistrz Kuchni, Mirek Drewniak dodając jednocześnie, że jeśli jakość polskiej żywności ocenić na podstawie produktów biorących udział w programie „Doceń polskie”, można być więcej niż zadowolonym. Świadomość konsumentów rośnie, a w odpowiedzi na ich potrzeby przedstawiciele polskiego sektora FMCG przygotowują coraz ciekawsze wyroby.

 

W trakcie XXXII certyfikacji jury programu oceniło ponad 170 wyrobów należących do asortymentu 72 rodzimych producentów żywności. Pośród wyróżnionych produktów znalazły się: nabiał, pieczywo, mięsa (w tym dziczyzna), ryby, słodycze, miody, napoje, alkohole, pieczywo, warzywa, owoce, regionalne specjały, przetwory, dania gotowe, mąki, oleje czy wyroby marki własnej. Atestacja miała miejsce w Sosnowcu, 15 maja br. To była druga z tegorocznych certyfikacji (poprzednia dobyła się w styczniu), a jednocześnie – trzydziesta druga w całej historii programu realizowanego od 2011 roku.


- Ucieszyło mnie niezmiernie, że w certyfikacji biorą udział zarówno mali producenci, jak i duże firmy. Ponadto warto odnotować fakt, że są to także producenci, którzy wracają, uczestniczą w audycie po raz kolejny. Widzimy stałą wysoką jakość prezentowanych wyrobów ale także całkowicie nowe propozycje spożywcze - dodaje Mirek Drewniak. - Co więcej, coraz wyraźniej widać w branży pewien trend, iż na jakość produktów nie zwracają uwagi jedynie konsumenci i producenci ale także handlowcy. Coraz więcej dużych sieci handlowych „wchodzi” na regały sklepowe z produktami sygnowanymi marką własną. Certyfikat „Doceń polskie” daje im pewność, że ich specjały są wysokiej klasy – mówi M.Drewniak.

 

Ze zdaniem przewodniczącego Loży Ekspertów zgadza się jej członkini, Celina Nierodkiewicz, która dodaje także, iż w trakcie tego audytu na uwagę zasłużyły m.in. produkty gotowe. - Bardzo dobra jakość wyrobów gotowych w przystępnych cenach, to coś, co według mojej oceny wyróżniło tę certyfikację. Wyraźnie obserwujemy, że polscy wytwórcy dbają o swoich konsumentów i odpowiadają na ich potrzeby. Mąki, to z kolei już od wielu edycji programu, jeden z jaśniejszych punktów certyfikacji „Doceń polskie”. Przyznam też, że bardzo zaskoczyły mnie miody oraz wariacje smakowe na ich temat. Co więcej, te produkty, które mieliśmy okazję ocenić, nie zostały specjalnie przygotowane dla nas, do oceny. Niektóre z nich, jak chociażby wyroby marek własnych zdjęte zostały prosto z półek sklepowych. Naprawdę mamy czym się chwalić i powinniśmy być dumni z naszej rodzimej żywności! – zaznacza Celina Nierodkiewicz

O niezwykle wyrównanym poziomie minionej atestacji wspomniał kolejny z członków jury, Wiesław Bober - Na wstępie muszę zaznaczyć, że była to dla mnie ogromna przyjemność oceniać wyroby tak wysokiej jakości - tłumaczy Wiesław Bober, Executive Chef Fabryki Wełny Hotel & SPA w Pabianicach, ekspert programu „Doceń polskie”. - Mając na myśli wysoką jakość produktów chodzi mi nie tylko walory smakowe zgłoszonych specjałów, ale także fakt, iż rodzimi producenci stawiają także na nowoczesność w oprawie wizualnej swoich wyrobów. Świadczy to o tym, że polscy wytwórcy są coraz bardziej świadomi potrzeb konsumentów, a także śledzą bieżące działania w branży spożywczej. Efektem takich zabiegów jest uznanie odbiorców a także wysokie oceny minionej atestacji programu „Doceń polskie”– mówi W. Bober. 

Na koniec należy przypomnieć, iż wszystkie produkty, bez względu na rodzaj, czy pochodzenie podlegają tym samym zasadom oceny.- Każdy członek jury ma do dyspozycji punkty w skali od 1 do 10. Oceniane są smak, wygląd i stosunek jakości o ceny. Certyfikat programu jest przyznawany tylko artykułom, które otrzymają minimum 7,5 pkt. Żywność z maksymalnymi notami jest honorowana również tytułem TOP PRODUKT – wyjaśnia Katarzyna Salomon, która w Loży Ekspertów reprezentuje organizatora Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”

Członkowie Loży Ekspertów zgodnie przyznają, że panująca obecnie moda na gotowanie, otwartość Polaków na nowe smaki i rosnące znaczenie patriotyzmu konsumenckiego pozytywnie oddziałują na wzrost świadomość kupujących. Bogactwo wysokiej jakości rodzimych produktów to dodatkowa motywacja do tego, by polską kuchnię wciąż odkrywać na nowo. Optymistyczne jest również to, że w parze z różnorodnością produktów idzie ich wysoki poziom. Członkowie jury zgodnie przyznają, że jakość polskiej żywności niewątpliwie rośnie, czego wyrazem są choćby stawiane przez nich noty, a dokładniej – coraz większa liczba wystawionych „dziesiątek”.

* * *

Autor tekstu: Magdalena Matusik /Adventure Media

Zdjęcia: Magdalena Matusik / Adventure Media

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny "Doceń polskie"

www.docenpolskie.pl

www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu "Doceń polskie" jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu "Doceń polskie" zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu "Doceń polskie" jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) - innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny "Doceń polskie"

www.docenpolskie.pl


Kontakt dla mediów:

Magdalena Matusik

magdalena.matusik@adventure.media.pl

Adventure Media s. c. Agencja Public Relations

www.adventure.media.pl

tel. 690 449 064

tel. 32 724 28 84

 

fax 32 417 01 70